Tuesday 6 January 2015

Happy new year! - Bonne année!

Hello all!

I hope you had all pleasant celebrations for christmas and new year. I had a wonderful time with a lot of resting and some travelling. So, cross stitching has been on and off.

Here is the progress though for 'past, present, future'.

Before:


After:

As I have told you before the holidays, I was feeling less excited by working on the project but now the mojo is back. I suppose as I do not care much for yellows, it might have reduced my interest. Now, everything is perfect with all those purples and pinks. Besides, I have decided to work colour by colour for the big chunks. It is much more interesting that way, I think.

I have thought of taking photos of my Christmas gifts, so here you go:


Both are bridges as you can see and i would love to see them hang side by side, east and west, spring and fall.

As the new year begins, resolutions are needed and seems a lot of fun, looking at the fellow bloggers. I did not set anything for myself for last year. But I thought of few things for this coming year.

Resolutions/goals of 2015:
- finish 'past, present, future' (yes you heard me, I am an ambitious girl)
- start and finish one kit (maybe one of the above)
- translate/rewrite each and every time in french my blog (because I am french at the end of the day and google translate is handy but limited)
I have tried to keep myself reasonable and not to think too much about the next project, for fear of losing interest in the present one.

I wish you all a wonderful 2015!

As promised the part in french.

Bonjour tout le monde

J’espère que vous avez tous passe de plaisantes fêtes de fin d’année. Pour moi, ma foi, j' ai passe un moment fantastique avec beaucoup de repos et un peu de voyage. Du coup, je n'ai pu faire du point de croix que par a coup.

Ci-dessus, vous pouvez néanmoins voir mon progrès sur 'Passe, présent, futur'. Photos avant et après.

Dans mon précédent post, j'avais fait part d'une soudaine baisse d’intérêt concernant ce projet, mais tout va bien a présent. Je suppose que cette baisse était du a mon manque d'affection pour la couleur jaune. Maintenant que je suis lancée dans les rouges et violets, je suis ravie. De plus, j'ai décidé de travailleur couleur par couleur pour les couleurs les plus présentes. C'est, a mon avis, plus intéressant ainsi.

J'ai pense a prendre des photos de mes cadeaux de Noel. Deux beaux kits dont les photos sont ci-dessus. tous deux représentent des ponts et j'imagine bien les placer cote a cote, l'orient et l'occident, le printemps et l'automne.

Comme la nouvelle année commence, les résolutions semblent de rigueur, et bien amusantes, quand je lis les blogs de mes camarades brodeuses. Je n'en avais pas l’année dernière, mais j'ai pense a quelques pour cette année.

Résolutions/buts pour 2015:
- finir 'passe, présent, futur' (eh oui, vous avez bien lu, je suis une demoiselle ambitieuse)
- commencer et finir un kit (peut être l'un des deux en photo)
- traduire/ré-écrire mes articles en français a chaque fois (car je suis française, après tout, et google traduction c'est sympa mais un peu limite tout de même)
Je tente d’être raisonnable et de ne pas trop pense aux prochain projet, de peur de perdre intérêt dans le projet actuel.

Je vous souhaite a tous une merveilleuse année 2015!

Cheers/ A bientôt,
Anojaa

No comments:

Post a Comment